De voor- en nadelen van een ‘Alles in 1’ pakket
Veel Nederlanders hebben voor internet, tv en bellen abonnementen lopen bij verschillende aanbieders. In de meeste gevallen is dit zeker niet de goedkoopste oplossing en ben je met een alles in een pakket bij één aanbieder (provider) vaak veel goedkoper uit. Naast het voordeel in geld zijn er nog meer voordelen bij het afsluiten van een alles-in-1 pakket.
De gunstige tarieven van de alles-in-1 aanbieders zijn natuurlijk voor iedereen interessant. Als je tv, internet en telefonie gecombineerd in één pakket afneemt krijg je vaak een flinke korting. Als nieuwe klant krijg je vaak de eerste drie of zes maanden korting op je abonnement of krijg je een extra zenderpakket of opwaardering van internet-snelheid.
Één aanspreekpunt
Wanneer je alles bij een provider onderbrengt heb je meteen het gemak van één enkele helpdesk. Heb je vragen of ondervind je problemen? dan heb je nog maar één partij waarmee je contact moet opnemen. Een klein bijkomend voordeel is dat je maar 1 overzichtelijke factuur per maand zal ontvangen voor de drie verschillende diensten en alles onder 1 contract valt.
Nadelen van een alles-in-1 pakket
Natuurlijk zijn er ook nadelen wanneer je een alles-in-1 pakket hebt afgesloten. In het geval van bijvoorbeeld een storing kan het voorvallen dat alle diensten niet beschikbaar zijn omdat de verschillende diensten (internet, tv en telefoon) gebruikmaken van één dezelfde verbinding. Hoewel storingen tegenwoordig minder voorkomen heeft iedere aanbieder er wel een last van.
Hoe kan ik de beste alles-in-1 pakket deals vinden?
De aanbiedingen van de aanbieders veranderen maandelijks. Op een vergelijkingswebsite zoals internetvergelijk.nl kun je de aanbiedingen van de verschillende providers op eenvoudige wijze vergelijken.
Heb je een alles-in-1 pakket gevonden dan sluit je het nieuwe abonnement af bij de aanbieder. De provider zal automatisch je huidige abonnementen opzeggen en ervoor zorgen dat je wordt omgezet naar het alles-in-1 pakket.
Auteur | Richard IJzermans | |
Datum | 20/06/2017 08:30 | |
Categorie | Web 2.0 | |
Reacties
Ik weet niet waarom mensen altijd over problemen met Ziggo klagen, ik heb sinds jaren Ziggo en sinds afgelopen jaar Ziggo Zakelijk en heb niets maar in al die jaren ook maar niets te klagen. Mijn internet werkt gewoon, via de kabel en ook via wifi. De meeste problemen beginnen net zoals het veilig internetten bij de mensen zelf.
Ik heb kpn gehad. Was slecht. Nu Ziggo en zeer tevreden. Andersom zal ook voorkomen. Elke provider heeft zo zijn problemen en wet van murphy klanten.
@maarten, dan bedoel je misschien qua prijs.
Kwaliteit bij beide is ver te zoeken, zie RECENTE reviews.
Niet voor niks verliest Ziggo veel klanten.
Qa prijs ? En prestatie.?
Elk voordeel heb z’n nadeel aldus Johan Cruijf. Ik kan zeggen dat nu Vodafone en Ziggo samen zijn de alles in 1 bundel van hun niet kan worden geëvenaard.