Contact opnemen met Apple Support
Apple heeft een eigen klantenservice die de naam 'Apple Support' heeft. Bij problemen met je iPhone, iPad, Mac of overige Apple producten en diensten kun je de helpdesk raadplegen. Ook als je problemen hebt met je Apple ID, iCloud, Apple Music, etc.
Apple Support bevat verschillende onderdelen zoals directe hulp via een klantenservice, vraag-en-antwoord en een eigen forum. Deze laatste contactmogelijkheid wordt vooral gebruikt om problemen te melden die de helpdesk vaak niet kan oplossen. Klik hier om het discussieforum van Apple te bekijken.
Inhoud
Apple Support: Vraag en antwoord
De meest voorkomende problemen heeft Apple verwerkt in een vraag-en-antwoord pagina. Per Apple product of dienst kun je allerlei categorieën, vragen en problemen terugvinden. In sommige gevallen vind je hier direct een oplossing of word je doorverwezen naar de klantenservice. Helaas is de vraag-en-antwoord pagina beperkt en worden niet alle problemen besproken.
Direct contact opnemen met de Apple Support helpdesk
Vind je bij de vraag-en-antwoord pagina geen oplossing dan kun je de klantenservice van Apple raadplegen. Dit kun je direct doen via deze link. Kies voor de optie om ondersteuning te ontvangen en met Apple te praten. Dit is gewoon in het Nederlands en kan telefonisch, e-mail, maar ook via chat.
Apple Support bellen
Wil je direct contact met de klantenservice van Apple? Dan kun je hun ook bellen. Je kunt Apple Support bellen via 0800 0201581 in Nederland. Gebruik het telefoonnummer 0800 80 407 als je in België woont. Een overzicht van alle telefoonnummers vind je hier terug. Houd voordat je belt het serienummer bij de hand van het product waarover je een vraag zult stellen.
Apple Support applicatie
Je kunt ook de Apple Support app gebruiken om snel contact op te nemen met Apple. Je logt in met je Apple ID en ziet onmiddelijk alle gekoppelde en aangeschafte producten terug. Tik op een apparaat om de verschillende categorieën te bekijken en oplossingen te vinden voor je probleem. Vrijwel kom je altijd uit om contact te zoeken met Apple via de bekende wegen.
Categorie: Diensten Ontwikkelaar: Apple 4+ 34 MB DOWNLOAD GRATIS |
Wanneer mag ik contact opnemen met Apple?
Wanneer je een product van Apple koopt heb je standaard 1 jaar garantie en 90 dagen telefonische ondersteuning via de klantendienst. Dankzij de Nederlandse consumentenwetgeving heb je recht op minstens 2 jaar garantie en langer (meer info).
Na een jaar komt de standaard garantie te vervallen en kun je niet altijd contact opnemen met Apple Support, tenzij je Apple Care+ hebt afgesloten (meer info). Wanneer je na deze periode contact opneemt kan het zijn dat je voor de ondersteuning moet betalen, tenzij de fout bij Apple ligt. Een voorbeeld hiervan is de batterij van de iPhone 6s die een gratis vervangingsprogramma heeft gekregen. Ondersteuning voor Apple diensten zoals iCloud, Apple ID, Apple Music en App Store zijn vrijwel altijd gratis. Meer over het beleid van gratis Apple support lees je hier terug.
Gratis support via Appletips
Op onze website vind je verschillende handleidingen, tips en berichten terug die veel problemen oplossen. Oplossingen die zelfs Apple Support niet beschrijven. Gebruik onze zoekfunctie om het juiste bericht te vinden. Op appletips genius staan onze leden en experts je graag te woord bij problemen of advies.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 18/10/2023 14:42 | |
Categorie | Handleiding | |
Reacties
Goed om te weten: Wij zijn Apple niet, maar een website die over Apple schrijft. Hierboven staat uitgelegd hoe je contact kunt opnemen met Apple.
Hoi,
Ik zou mijn twee factor identificatie supergraag uit willen zetten, maar die optie is er niet.
Jullie hebben daar vast wel een oplossing voor.
Hoor het graag.
mvg,
Niels
@Micky wij zijn Apple niet maar een website die over Apple schrijft. Je kunt deze tip eens bekijken over waterschade: https://www.appletips.nl/iphone-waterschade/
Ik heb met mijn iPhone in mijn broekzak in het water gegaan en nu is hij kapot
Ik hoop dat jullie hem kunnen repareren
Deze week OIS 11.25 geupdated. Sinds gisteren valt hij continue uit. Na gesprekken, whatsappen lukt niet, niets meer. Wat kan ik doen? Lees wel over IOS 11, maar niet over deze update. Graag uw hulp, dank hiervoor.
Mijn vorige werkgever heeft mijn email verwijderd, voordat ik mijn apple id kon omzetten. Weet ook het wachtwoord niet meer.
Als ik wil wijzigen wordt er naar mijn oude, niet bestaande mail, een link gestuurd om te wijzigen.
Ik heb inmiddels een nieuw id aangemaakt op mijn persoonlijke mail, maar krijg steeds melding van de oude.
Ook nu bij het omzetten van mobiel naar nieuwe kan ik niet via icloud omdat mijn oude mail daar nog aan gekoppeld is.
Graag 1 apple id op huidige mail, zonder verlies van gegevens. Kan dat?
@harry helaas een terugkerend probleem, meer info: https://www.appletips.nl/ios-11-bugs-problemen/#BTauto
Na de update naar ios11 is er geen connectie meer mogelijk met mijn carkit in mijn Renault. Verbinding valt om de paar seconden uit en komt weer terug. Alle tips uitgeprobeerd: tot volledige verse fabrieksinstellingen toe.
Kan niet meer terug (downgraden) naar IOS10 en toen werkt het weer zoals het hoort. Er lijkt iets met de bluetooth in IOS 11 gewijzigd te zijn waardoor de carkit in mijn renault zich verslikt.
Zijn er soortgelijke ervaringen? En graag oplossingen?
Als ik uit de wifi zone kom dan schakelt de telefoon niet meer naar 4G
dan krijg ik onderstaande melding
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk’
Ik heb al van alles geprobeerd (resetten, opnieuw instellen) Ik heb een Iphone SE met zakelijk abonnement
Als ik de vliegtuigmodus uit en aan zet dan krijg ik weer verbinding met 4G
@benjamin wij zijn Apple niet, lees bovenstaande tip hoe je met ze in contact komt.
Beste,
We hebben een oudere mac pro van jullie.
Nu start hij niet meer op. hij blijft in het witte scherm hangen.
cmd-r en knop vast houden alles al geprobeerd.
Nu denk ik dat die schijf problemen heeft. is er een mogelijkheid dat ik alleen de software op een andere schijf kan zetten dat ik m weer aan de gang krijg?
Mvg Benjamin
@GEJ naar ons kan niets opgestuurd worden, wij zijn Apple niet, lees bovenstaande tip hoe je met ze in contact komt.
Ik wil alleen maar een ‘ontplofte’ lader van een I-Phone ter beoordeling naar jullie toesturen;
kan nergens een (fysiek) adres van jullie vinden.
Groet,
Gerard Kornet
Comments are closed.