Geld toevoegen aan je Apple ID-saldo
Wie een iPhone, iPad of Mac bezit heeft ongetwijfeld ook een Apple ID. Dit account zorgt ervoor dat je gebruik kunt maken van iCloud, apps kunt downloaden in de App Store, etc. Aan je Apple ID kun je een betaal- of creditcard koppelen, maar je kunt ook handmatig geld toevoegen aan je Apple ID-saldo.
Met het Apple ID-saldo kun je abonnementen betalen, apps kopen, iCloud-opslag uitbreiden, etc. Wil of kun je geen betaal- of creditkaart koppelen aan je account, dan kun je het saldo handmatig verhogen via o.a. iDeal (NL), Bancontact (BE) of PayPal.
Geld toevoegen aan je Apple ID-saldo
- Open de App Store op je iPhone of iPad
- Navigeer naar het tabblad 'Vandaag'
- Tik bovenin op je profielfoto
- Kies voor 'Verhoog Apple ID-saldo'
- Kies een gewenst bedrag
- Selecteer een betaalmethode
Op een Mac kun jouw Apple ID-saldo verhogen via de Mac App Store. Klik in de navigatiekolom op je naam en vervolgens op 'Bekijk informatie'. Scrol naar 'Apple ID-account' en klik op 'Saldo verhogen'. Wil je jouw saldo verhogen via een PC? Gebruik dan iTunes en deze stappen.
Let op, heb je al een betaal- of creditkaart gekoppeld aan je account? Dan zal deze betaalmethode gebruikt worden om het tegoed af te rekenen. Heb je geen kaart gekoppeld? Dan krijg je de beschikbare betaalopties te zien.
Alles betalen via het saldo
Zodra je geld is toegevoegd aan je account zal dit worden gebruikt voor al je aankopen met je Apple ID. Denk hierbij aan apps, muziek, abonnementen, films, maar ook je Apple Music abonnement en je iCloud-opslag. Wanneer het bedrag op is zal je deze opnieuw moeten opwaarderen. Het is dus belangrijk dat je dit bij abonnementen zoals Apple One, Apple TV+ of iCloud goed in de gaten houdt.
Auteur | Wesley Fabry | |
Datum | 01/03/2022 14:33 | |
Categorie | Apple, iCloud | |
Reacties
Wel een probleem als saldo-verhogingen niet lukken en je hebt een abonnement via de App Store (vb. Netflix).
Er is een bankverificatie nodig OK. Wordt perfect afgerond. Maar nadien krijg je steevast:
Je aanvraag kan niet worden uitgevoerd. Probeer het later opnieuw.
Bank: Alles is normaal. Geen openstaande verrichtingen.
Apple helpdesk(na 20 min. in wacht gezet te zijn): misschien een probleem bij je bank?
Wij kunnen niet helpen. Probeer het later nog eens.